Foto: Balans
Klubovi vijećnika Nezavisne lise “Sloboda”, SDA i Demokratske fronte u Gradskom vijeću Tuzle, uputili su dopis za vanrednu sjednicu Gradskog vijeća u vezi javnog linijskog prevoza. Kako saznajemo, sjednica će biti održana 4. februara te će biti predložene mjere za unapređenje kvaliteta prevoza putnika.
Inicijativa pomenutih klubova je upućena još 10. januara.
“Proteklih dana smo svjedoci donošenja monopolističke odluke o obustavi pružanja usluga javnog prevoza nedjeljom, a koji stupa na snagu 12. januara 2025. godine. S tim u vezi, javili su nam se građani koji koriste usluge javnog linijskog prevoza (odlazak na posao, rad u smjenama, obilazak porodica, izlazak mladih), dakle, oni koji nemaju vlastiti prevoz i oni kojima ova olduka ugrožava svakodnevni život. Ovakav vid olduke je moguć smao u apsolutističkim društvima čemu se mi, kao grupa vijećnika, strogo protivimo. Uskratiti građanima prevoz (koji imaju plaćene mjesečne karte) je za svaku osudu”- između ostalog, napisano je u inicijativi koje je podnesena prije 12 dana te kojom je traženo što hitnije održavanje sjednice.
U međuvremenu, menadžment GIPS-a je odluku o ukidanju prevoza nedjeljom, privremeno obustavio. No , jučer je pomenuta firma obavijestila putnike da, ipak, od februara neće saobraćati nedjeljom kao ni praznikom te da su ubuduće više cijene karata. Kompanija je ranije uputila kritike Gradi i Kantonu zbog nedostatka subvencija te čak pozvala nadlažene da omoguće besplatan prevoz. Grad Tuzla je pripremio studiju koja bi trebala biti prezentirana na sjednici Gradskog vijeća te potvrditi infromaciju o osnivanju novog javnog preduzeća za usluge javnog prevoza.
Tuizla je jednistven slučaj da privatna kompanija vrši usluhe javnog prevoza putnika te da ima najskuplje karte u regiji. Rješavanje ovog problema će očito potrajati, a građani svoje ogorčenje i nezadovoljstvo ne kriju na društvenim mrežama.
“GIPS Tuzla je ponovo poskupio cijenu karata za 30 %. Moja mjesečna karta sada od Priluka do Tuzle iznosi 183KM. Pa ovo je prvenstveno direktan udar na obrazovanje mladih i na one minimalne radničke plate, pa nažalost stanje je takvo da ne može svaki roditelj s lakoćom platiti ovu kartu djetetu. Pa, javni prijevoz treba da bude dostupan, priuštiv, a ne luksuz”- kazao je Anes Poljić, jedna od kirsnika javnog prevoza. Poljić je pozvao studente i mlade da se udruže te je tako formirana i Viber grupa sa više od 2.000 korisnika.
(Nataša Tadić)