Foto: Printscreen
Avioprevoznici šitom svijeta razmatraju koliko dugo obustaviti letove za Bliski istok jer je sukob koji je već prekinuo glavne zračne rute ušao u novu fazu nakon što su Sjedinjene Države napale ključna iranska nuklearna postrojenja, a Teheran najavio odmazdu.
Uobičajeno prometan zračni prostor koji se proteže od Irana i Iraka do Mediterana uglavnom je prazan od komercijalnog zračnog prometa već deset dana otkako je Izrael započeo napade na Iran 13. juna jer se avioni preusmjeravaju, otkazuju i odgađaju letove kroz regiju zbog zatvaranja zračnog prostora i sigurnosnih problema.
Međutim, neke međunarodne aviokompanije nastavile su s letovima u ponedjeljak, pokazuju podaci stranice Flightradar24.
Osim povećanih troškova goriva i posade zbog ovih dugih zaobilaznih letova i otkazivanja, prijevoznici se također suočavaju s potencijalnim porastom troškova mlaznog goriva jer cijene nafte rastu nakon američkih napada.
Lažno lociranje i smetnje oko političkih žarišta, gdje GPS sustavi sa zemlje emitiraju netočne pozicije koje mogu skrenuti komercijalne zrakoplove s kursa, također su sve veći problem za komercijalno zrakoplovstvo.
Flightradar24 rekao je Reutersu da je posljednjih dana iznad Perzijskog zaljeva primijetio “dramatičan porast” ometanja i lažiranja signala.
(Balans/Index)