• tik tok

Mercedes uskoro vraća dugmiće umjesto ekrana na dodir

Sep 20, 2025

Foto: Mercedes

Mercedes-Benz će početi da integriše više fizičkih kontrola u svoje digitalno fokusirane kabine, jer „podaci pokazuju da su fizička dugmad bolja“, rekao je šef softvera Magnus Estberg za Autocar.

Ovo počinje sa novim GLC i CLA Shooting Brake EV vozilima, koji dobijaju mnoštvo dugmadi na novodizajniranom volanu. Ovaj volan će biti standard za Mercedesove modele u budućnosti, a plan je da se ugradi i u sve automobile koji su već u prodaji – počev sa nedavno lansiranom CLA limuzinom.

Ovo je, rekao je Estberg, najlakši i najisplativiji način dodavanja fizičkih kontrola automobilima koji su već u prodaji, a da se i dalje zadrže Mercedesove digitalno orijentisane kabine, prenosi Autoblog.rs.

U razgovoru za Autocar na nedavnom sajmu automobila u Minhenu, objasnio je: „Možete vidjeti razliku ako pređete sa CLA [limuzine], koja ima ekran osjetljiv na dodir i manje hardverskih dugmadi, na [novi] GLC, gdje smo vratili i dugmad, jer vidimo u podacima da su fizička dugmad veoma važna za određene starosne grupe i određene populacije.

„Dakle, imati tu ravnotežu između fizičkih dugmadi i dodira je izuzetno važno za nas. Potpuno smo vođeni podacima, jer nam pokazuju da su fizička dugmad bolja i zato smo ih vratili.“

„Ovo je veoma važno“, rekao je Estberg, jer to znači da odluke, poput vraćanja nekih fizičkih kontrola, mogu biti vođene podacima. Zbog tih podataka, nagovijestio je da bi se mogli koristiti i drugi dizajni u zavisnosti od tržišta. Na primer, dok Evropljani vole dugmad, azijski vozači više vole ekran osjetljiv na dodir i glasovne kontrole.

Estberg je rekao da Mercedes takođe razmatra dodavanje više fizičkih kontrola na drugim mjestima u kabini za buduće modele – ali to će najvjerovatnije biti zadržano na SUV vozilima, jer „u većim automobilima imamo više slobode za pakovanje“ i kupci tih automobila „više mare za dugmad“.

Mercedes takođe razmatra uvođenje više vještačke inteligencije u svoje automobile, uglavnom usmjerene na glasovne komande. Ovo je važna karakteristika za kupce u Kini – najvećem svjetskom tržištu automobila, na kojem Mercedes pokušava da povrati prisustvo. Ali Estberg je rekao da će je i evropski kupci koristiti, a podaci ukazuju na to da se upotreba glasovnih komandi u CLA „utrostručila“ među vozačima Mercedesa. „To je fenomenalno“, rekao je.

(Balans)