• tik tok

Građevinski stručnjak o parkingu na Stupinama: Nisu ispoštovani uslovi sa stanovišta saobraćajnog rješenja, a ni uslovi za vatrogasne pristupe i prilaze

Jun 16, 2025

Foto: Balans

Stanari stambenog objekta B4 u tuzlanskom naselju Stupine su angažovali  advokatski i stručni tim, a kako bi analizirali vezane za obilježavanje parking mjesta ispred njihove zgrade od strane radnika JKP “Saobraćaj i komunikacije” Tuzla.

Kako su danas saopštili, strukčnjaci su uradili analizu i kazali da propusta ima, odnosno, da nisu ispoštovani uslovi saobraćajnog riješenja kao i uslovi za vatrogasne pristupe i prilaze.

Projektovanje i dimenzionisanje parkirališta vrši se u skladu sa važećim zakonima i pravilnicima iz oblasti projektovanje saobraćajnica/puteva, urbanizma i pristupačnosti, uz poštivanje osnovnih geometrijskih i funkcionalnih elemenata trasa saobraćanica, pristupnih/prilaznih puteva, parking prostora i slično.

“Evidentno je da iscrtani (podužni) parking uz objekat „B-4“ sa istočne strane, ne ispunjava osnovne geometrijske i funkcionalne elemente u odnosu na postojeći parking (gdje je parkiranje vozila organizovano pod uglom od 90°), jer se položajno nalazi u jednoj saobraćajnoj traci čime je manipulacija za sigurno i bezbjedno parkiranje na postojećem parkingu ograničena i nije u skladu sa propisima. Minimalna širina manipulativnog prostora za parkiranje pod uglom od 90° je 6,0 m. Isto tako podužni parking svojim položajem zauzima jednu saobraćajnu traku, a radi se o dvosmjernom kretanju vozila, čime se saobraćajnica smanjuje na cca 3,5 m, što nije u skladu sa propisima za minimalnu širinu saobraćajne trake za dvosmjerno kretanje vozil”- obrazložio je Emir Jusić, diplomirani inžinjer građevine.

Dalje, saopštenjem “Saobraćaja i komunikacija”  je navedeno da iscrtani parking uz objekat „B-4“ u naselju Stupine, u potpunosti ispunjava uslove propisane odredbama Pravilnika o uslovima za vatrogasne pristupe i prolaze za stambene i druge zgrade i objekte i sve prostore koji se smatraju građevinama („Službene novine Federacije BiH“ br. 70/12), bez da se argumentovano navodi bilo koji član istog pravilnila kako bi se moglo vidjeti da su uslovi ispoštovani.

“Član 3. navedenog Pravilnika tačno definiše „površinu za operativni rad ili manevrisanje“, „vatrogasni prilaz“ i „vatrogasni pristup“, dok su članom 8. definisani dijelovi vatrogasnog pristupa koji se sastoji od vatrogasnog prilaza i površina za operativni rad vatrogasnih vozila.

Član 9. definiše uslove korištenja vatrogasnih pristupa, odnosno:

Da bi se vatrogasni pristupi u određenom trenutku mogli koristiti u svrhu kojoj su namijenjeni, potrebno je da budu vidljivo označeni oznakama u skladu sa normama ili pravilima tehničke prakse, da se na površinama koje se nalaze između vanjskih zidova građevina i površina za operativni rad vatrogasnih vozila ne postavljaju građevine ili zasađuju visoki drvoredi koji spriječavaju slobodan manevar vatrogasne tehnike, da na površinama koje su isključivo namijenjene za rad vatrogasnom tehnikom budu postavljene rampe kako bi se spriječio dolazak drugih vozila i da budu stalno prohodni u svojoj punoj širini”-objasnio je Jusić.

Inače, širina površine planirane za operativni rad vatrogasnih vozila postavljenih paralelno s vanjskim zidovima građevine, treba biti najmanje – 5,5m za građevine visine do 40m“. Nije ispoštovan Član 9. „da budu vidljivo označeni oznakama u skladu sa normama ili pravilima tehničke prakse“ i „da budu stalno prohodni u svojoj punoj širini“, odnosno Član 13. „Širina površine planirane za operativni rad vatrogasnih vozila postavljenih paralelno s vanjskim zidovima građevine, treba biti najmanje: – 5,5m za građevine visine do 40m“.

U konkretnom slučaju, tvrdi Jusić, ima podužni parking, te pristup nije stalno prohodan u svojoj punoj širini, odnosno, formiranjem podužnog parkinga, nije ispoštovana minimalna širina za operativni rad vatrogasnih vozila, jer je novoformirana širina cca 3,5 m.

Ista situacija se odnosi i na parking uz objekat „B-5“  sa zapadne strane, kao i parking ispod objekata „B-7“ i „B-8“ sa sjeverne strane, naglašava.

 “Prema svemu gore navedenom, mišljenja sam da nisu ispoštovani uslovi sa stanovišta saobraćajnog rješenja, kao i uslovi za vatrogasne pristupe i prilaze. Nije poznato postoji li saobraćajni projekat i elaborat zaštite od požara urađen od strane Pravnih osoba registrovanih za navedene djelatnosti i ako imaju, vidjeti imali propusta u istim”- zaključio je Jusić u obrazloženju kojeg su stanari dostavili medijima.

Podsjećamo, stanari Stupina su u subotu održali miran protest negodujući zbog obilježenih mjesta pred njihovim ulazima i zgradama te generalno zbog problema parkinga u ovom gusto naseljenom mjestu, a kojeg će etažni vlasnici ubuduće plaćati. Iz resornog preduzeća su kazali da je prostor oko blokova gradsko građveinsko zemljište, a ne zemljište stanara te da se iscrtavanjem parking mjesta i uvođenjem sistema naplate, pokušava riješiti dugogodišnji problem parkiranja.

Na moguće najave gradnje garaže na tri sprata između dvije zgrade, već je reagovalo 311 stanovnika koji su potpisali peticiju da su protiv toga i uputili na keoliko relevatnih adresa.

(Balans)