• tik tok

Gornja Maoča danas: Cilj nam je da vratimo ljude da robuju samo Allahu

Feb 27, 2023

Selo Gornja Maoča, nalazi se nekoliko kilometara od centra Maoče. Makadamski put vodi vas pravo u selo. Na pola puta između Maoče i Gornje Maoče nestaje signala na telefonu, što nikako nije ugodno, posebno za one koji prvi puta dolaze u ovo selo. Gornja Maoča u oči javnosti upala je 2010. godine kada je oko 600 policajaca opkolilo selo koje je, inače poznato kao sjedište pripadnika radikalnog vehabijskog pokreta. Tako je počela najveća poslijeratna policijska akcija nazvana “Svjetlost”, provedena po nalogu Suda i Tužilaštva BiH. Njen cilj je hapšenje i procesuiranje osoba osumnjičenih „za ugrožavanje teritorijalnog integriteta BiH, napad na ustavni poredak i izazivanje narodonosne, rasne ili vjerske mržnje“.
Tom prilikom uhapšeno je sedam državljana BiH i jedan državljanin R Hrvatske. Uhapšeni su: vođa vehabijske zajednice u Gornjoj Maoči Nusret Imamović, Safet Barčić, Edis Bosnić, Dževad Hodžić, Hajrudin Ribić, Senad Midžić, Mersed Čekić, te Adnan Rustemi, državljanin Hrvatske.

Trinaest godina kasnije, Maoča je mjesto gdje živi oko 200 stanovnika selefijskog pokreta u BiH. Sebe ne deklarišu kao selefije, nego, isključivo kao Allahove robove. Naš sagovornik Edis Bosnić, jedan od hapšenih članova grupe iz 2010. godine, miroljubiv, staložen i korektan.

„Naš je cilj da vratimo ljude da robuju samo Allahu i da rade samo ono što je po njih dobro, kako ovdje na dunjaluku, tako i na ahiretu“ – kazao nam je Bosnić, jedan od stanovnika ovog naselja i čovjek koji je neformalni vođa sela.

U Gornjoj Maoči nema luksuza, ni u kojem smislu. Ono što je bitno naglasiti je to da svi odrasli muški članovi sela rade za dobrobit zajednice. Većina stanovnika vozi stare automobile, neki i bez registarskih oznaka. U Selu imaju prodavnicu, a novac zarađuju i van sela Gornja Maoča.

„Svaki od nas se snalazi na sebi svojstven način. Većina nas radi u okolnim firmama i firmicama“ – dodaje Bosnić.

Kada je u pitanju vjerski život u Gornjoj Maoči, on se odvija po šerijatu, što se u jednoj mjeri kosi sa pravilima Islamske zajednice u BiH. Bosnić ističe da stanovnici ovog sela prate Allahove upute.

„Mi se sa Islamskom zajednicom u dosta slučajeva slažemo ali kad dođe do nečega što odudara od jasnog teksta Kur’ana mi se nećemo pokoriti nikome, nego se vraćamo nazad kako nam je naređeno našom vjerom. Vraćamo se Alahu i njegovom poslaniku jer ćemo mi svi na kraju odgovarati Allahu za naša djela“ – zaključuje Edis Bosnić.

Naš sagovornik kaže da ima dobru saradnju sa policijom u Srebreniku, kao i sa lokalnom zajednicom. Sve probleme koji su bili u prošlosti pripisuje medijima, koji, kako je kazao, prenapušu stvari i prenesu ih onakvim kakve one nisu.  

(Balans)