Foto:JU BKC Tuzla
U Bosni i Hercegovini više od 14 hiljada učenika u školama nema pristup internetu, pokazalo je nedavno istraživanje UNICEF-a i resornih ministarstava. Od toga je trećina u Tuzlanskom kantonu.
Kako promijeniti trenutno stanje i obezbjediti školama informaciono komunikacijsku tehnologiju, analizirano je danas na Konferenciji IKT u obrazovanju održanoj u Tuzli koja je okupila veliki broj učesnika.
„Cilj konferencije je pokrenuti sve inicijative uvođenja informaciono komunikacijskih tehnologija škole u TK. Pozvali smo danas veliki broj učesnika koji su relevatni da rješavaju ovo pitanje kako bi nam dali sugestije i prijedloge kako bismo postigli cilj“- kazala je Elvira Slomić uz Udruženja profesora i nastavnika informatike TK. Ona se osvrnula na činjenicu da škole uglavnom opremu dobijaju kroz donacije.
„U principu se uvijek oslanjamo na organizacije. Ta oprema koja je potrebna za realizaciju takve nastave je jako skupa. Zahtjeva edukaciju i nastavnika i učenika. Nastavnici moraju pratiti talentirane i nadarene učenike u ovom segmentu“- rekla je Slomić.
Pitanje je kako da napreduju i nastavnici i učenici kad je Mapiranje IKT resursa osnovnih i srednjih škola kojeg je proveo UNICEF u BiH, pokazalo da 108 škola u TK uopšte nema internet konekciju.
„Ne možemo biti zadovoljni i nismo ni blizu razvijenim zemljama. Ove godine smo za kapitalne izdatke izdvojii 3,6 miliona KM samo u jednom segmentu što znači da u budućnosti trebamo ta sredstva ulagati u informatizaciju naših škola“- rekao je Ahmed Omerović, ministar obrazovanja i nauke TK. Činjenica je 4.545 učenika u osnovnim i srednjim školama u ovom kantonu nema pristup internetu. Za OECD prosjek, po UNICEF-u, potrebno je 43.282 računara, a za opremanje škola digitalnim uređajima u Tuzlanskom kantonu, potrebno je oko 60 miliona KM.
(Nataša Tadić)