• tik tok

Autoceste FBiH: Izrada Glavnog projekta za dionicu Maoča–Tuzla je u završnoj fazi

Feb 16, 2024

Foto: Autoceste FBiH

O izgradnji autoceste Tuzla-Brčko-Orašje i dalje se samo priča, a rokovi za početak izgradnje konstantno se prolongiraju. Ovaj put, do naredne godine kako su za naš portal potvrdili iz Javnog preduzeća “Autoceste FBiH”.

U okviru ubrzanja dinamike na projektima od vitalnog značaja za Federaciju BiH, a koji, uz to, imaju i snažan međunarodni, panevropski karakter, tvrde iz “Autocesta FBiH” jasan je fokus na pripremama za izgradnju autoceste koja će povezati Orašje, Brčko i Tuzlu.

Kako pojašnjavaju, autocesta granica RH – Orašje – Brčko – Tuzla je duga 61,2 km, a riječ je o projektu koji će biti podijeljen u dvije dionice. Prva će biti Orašje – Brčko – Maoča u dužini od 30,3 km, a druga Maoča – Tuzla u dužini od 23,28 km. Procijenjena vrijednost troškova izgradnje bez PDV-a za prvu dionicu iznosi 416.563.000 KM, dok za drugu dionicu iznosi 438.551.277 KM.

“Trasa ove buduće autoceste A2 iz Idejnog projekta je usvojena u prostornom planu Tuzlanskog kantona, dok je trasa usaglašena i trenutno je u završnoj fazi izrada prostornog plana Posavskog kantona, kao i izrada prostornog plana Brčko distrikta. JP “Autoceste FBiH” radi na pripremi projektne dokumentaciji. Naime izrada Glavnog projekta za dionicu Maoča – Tuzla dužine 23,28 km je u završnoj fazi čiji se završetak očekuje u narednom periodu, dok će se projektna dokumentacija kroz Distrikt Brčko nastaviti po usvajanju prostornog pana”- objasnili su iz pomenutog preduzeća.

Nakon ishodovanja Urbanističke saglasnosti te ostalih propisanih predradnji, uslijedit će proces eksproprijacije te podnošenje zahtjeva za izdavanje odobrenja za građenje.

“Za očekivati je da će se sa realizacijom projekta početi sljedeće godine. Izgradnjom ovog kapitalnog projekta autoceste koji će imati strateški značaj za općine i gradove Tuzlanskog i Posavskog kantona, kao i Distrikt Brčko, a koji će se vezati uz panevropski koridor X koji prolazi Hrvatskom, otvorit će se cestovni saobraćaj prema ključnim zemljama regije i Evrope i omogućit će se brži protok robe, usluga i putnika, a samim time i brži privredni razvoj ovog dijela zemlje”- kazali iz iz ovog preduzeća za Balans.

Inače, izgradnja autoceste koja bi konačno stanovnicima najmnogoljudnijeg kantona omogućila modernu cestu prema EU, bila je i tema jučerašnjeg sastanka Nermina Nikšića, federalnog premijera i Zijada Lugavića, tuzlanskog gradonačelnika. Razgovarano je i o početku eksproprijacije za izgradnju autoputa Tuzla – Brčko – Orašje, gdje su osigurana  sredstva i ove godine planira se početak realizacije, te je rečeno da će Tuzla uskoro dobiti prve metre autoputa.

Šta se uradilo po pitanju imovinsko-pravnih odnosa i procesa eksproprijacije zemljišta, pitali smo Grad Tuzla. Rečeno nam je da nam dogovor treba odstaviti Služba za geodetsko i imovinsko-pravne odnose. Međutim, naš zahtjev je izignorisan i odgovor nismo dobili ni nakon dužeg vremena čekanja te će građani ostati uskraćeni za tu informaciju.

(Nataša Tadić)