• tik tok

Završetak koridora Vc strateški prioritet: Probijen tunel Golubinja

Jul 17, 2024

Foto: Autoceste

Na dionici Poprikuše – Nemila na Koridoru Vc, danas je  je svečano završen proboj lijeve cijevi tunela Golubinja, najdužeg i najtežeg objekta za gradnju na dionici Koridora Vc kroz Bosnu i Hercegovinu, saopšteno je iz “Cesta FBiH”.

Tunel Golubinja koji se nalazi između Zenice i Žepča dug je 3,6 kilometara i trenutno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH. On će znatno skratiti put od Sarajeva ka sjeveru BiH jer će biti izbjegnut obilazak brda, odnosno, vožnja kanjonom rijeke Bosne.

“Tunel Golubinja je veliki i važan projekt. Sa 3,6 kilometara, trenutno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH, a nakon što se okonča izgradnja tunela Prenj, bit će na drugom mjestu. Ovaj uspjeh nije slučajan već je rezultat zajedničkih napora vrijednog tima naših stručnjaka i svih naših partnera. Do proboja je došlo nešto sporije nego što je prvobitno planirano zbog teških geoloških uvjeta. Završetak Koridora Vc je naš strateški prioritet. Predano radimo da u drugoj polovici 2026. godine spojimo cijeli sjeverni dio koridora, od Sarajeva do Save”- kazao je Denis Lasić, v.d. direktor “Autocesta”.

Radove na ovom dijelu autoceste na Koridoru Vc izvodi turska kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S., a nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. iz Italije.

Ukupna količina iskopanog materijala procjenjuje se na 735.000 kubika, a utrošenost betona je 155.000 kubika. Ukupna dužina ugrađenih sidara je 855.000 metara, a ukupna težina čeličnih materijala 18.000 tona.

Očekivano je da posljednjih 130 metara desne cijevi bude probijeno za mjesec – mjesec i po dana. Vrijednost ugovorenih radova na dionici Poprikuše – Nemila iznosi 251.100.305,40 eura bez PDV-a.

Izgradnja ove dionice se finansira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropskom investicijskom bankom (EIB), te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,17 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Završetak radova na dionici Poprikuše – Nemila je planiran polovinom sljedeće godine.

(Balans/Autoceste)