• tik tok

Zašto se na gradi autoput Tuzla-Sarajevo?

Nov 1, 2024

Foto: Facebook

Najmnogoljudniji kanton u Federaciji Bosne i Hercegovine Tuzlanski, ubjedljivo ima najlošiju putnu infrastrukturu. Do tog kantona ne voze ni vozovi, nema autoputeva, brzih cesta, ni kvalitetnih magistrala, a broj letova je drastično smanjen. Iz Tuzle tek ka četiri destinacije, piše N1.

Tuzlak Admir Čavalić, ekonomski analitičar i zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH, razočaran je da do sada nema niti jednog kilometra brze ceste ili autoputa, a i činjenicom da se to vjerovatno neće desiti za narednih 10 do 15 godina.

“Federalni zastupnici zajedno su sa premijerom TK dogovorili da će nastaviti aktivnosti nakon izbora. Ovo je zaista zadnji poziv, realan poziv, da se nešto uradi po pitanju putne deblokade TK. Navode sa projekti, prije svega Tuzle i Brčkog preko Orašja i svakako izlaz preko Žepča, da se veže za koridor Vc, međutim, samo su ti projekti za razliku svih drugih projekata širom Federacije BiH, navedeni kao oni projekti za koje je potrebno obezbijediti vlastite izvore finansiranja. I to je jedan izuzetan problem”, naglašava Čavalić.

Ističe i da se kod svih drugih projekata spominje kreditno zaduženje i neki drugi izvori finansiranja, te da se i FBiH zadužuje.

“Nedavno su se zadužili gotovo pola milijarde KM za nekih 16 km i dvije-tri zaobilaznice oko Mostara, a s druge strane nema značajnijih zaduženja kad je riječ o TK. Samo je riječ o vlastitim izvorima finansiranja. Ako to sad prebacite na Ceste FBiH, Autoceste FBiH, jasno je da ta dva federalna preduzeća neće biti u stanju da u razumnom roku izrade nove kilometre brze ceste ili autoputa u TK. Jedino se izdvaja za tekuće održavanje, krpi se asfalt, nešto što je u stvari ingerencija FBiH, nešto što oni moraju po zakonu da rade. Tu se prebaci nekih 30-40 miliona KM kad je riječ o TK”, naglašava Čavalić, ponavljajući da se TK apsolutno ignorira. Više o ovoj temi na N1.

(Balans)