Na medijske istupe direktora UKC Tuzla Denijala Tulumovića, a vezano za zahtjev Nermina Nikšića prema Ustavnom sudu koji se tiče upravljanjem nad UKC Tuzla, oglasio se SDP TK, čije saopštenje prenosimo u cjelosti.
Na samom početku važno je istaći da gosp. Tulumović ne možemo oslovljavati ni “vršiocem dužnosti direktora” jer bi i samom tom konstatacijom kršili Zakon o zdravstvenoj zaštiti. Pomenuti je već odavno nezakonito uzurpirao tu poziciju, obzirom da je Zakonom jasno precizirano da u statusu “vršioca dužnosti direktora” lice može biti najduže 6 mjeseci!
Uzurpator, gospodin Tulumović, u udobnoj fotelji, sjedi preko dvije godine upravo u statusu vd direktora.
Izigravanje oštećenog u cjelokupnoj predstavi režiranoj od strane skupštinske većine SDA/DF ne samo da je degutantno već predstavlja klasičnu manipulaciju javnosti.
Činjenice su sljedeće:
▪️Vlada FBiH na čelu sa premijerom Novalićem (SDA) je donijela Zakon o finansijskoj konsolidaciji i restrukturiranju JZU u FBiH kojim je u čl.20 UKC Tuzla dodijelila iznos od 29 miliona KM, a Sveučilišnoj kliničkoj bolnici Mostar 60 miliona KM.
Upravo je Vlada FBiH na čelu sa premijernom Novalićem (SDA) na taj način procjenila da pacijent u Mostaru vrijedi duplo više od pacijenta u Tuzlanskom kantonu.
Razloge takve neravnopravne podjele trebate tražiti u vlastitim redovima, gospodine Tulumović, obzirom da ste u istom periodu bili i federalni poslanik SDA.
▪️Isti čl.20 pomenutog Zakona jasno je precizirao i uslove za učešće u programu, a to je da zdravstvene ustanove imaju imenovane organe nadzora, upravljanja i rukovođenja u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti FBiH.
▪️Novoimenovani premijer TK, Irfan Halilagić po prvi put prenosi imenovanje organa upravljanja UKC na Federalnu vladu a što je u skladu sa Zakonom i na taj način UKC Tuzla ostvaruje pravo na dodjelu prve tranše u iznosu od 10 miliona KM, što je uredno i doznačeno.
▪️Dolaskom nove Vlade FBiH na čelu sa premijerom Nikšićem, skupštinska većina u TK (SDA/DF) suprotno zdravom razumu u maju 2023. godine povlači osnivačka prava nad UKC Tuzla i formira organe upravljanja bez učešća predstavnika Vlade FBiH.
Tim činom, skupštinska većina SDA/DF, svjesno, direktno i nedvosmisleno se odriče pomoći za UKC Tuzla u iznosu preostalih skoro 20 miliona KM.
Politička sujeta i potpuno odsustvo brige za opće dobro dovodi do ogromnih finansijskih problema sa kojima se danas suočava UKC Tuzla.
Pomoć u iznosu od skoro 20 miliona KM planirana za unapređenje zdravstvene zaštite pacijenata, zanavljanje dotrajale i nabavku nove opreme skupštinska većina SDA/DF trampila je za potpunu kontrolu nad provođenjem Konkursa za prijem 200 novih uposlenika UKC ali i, nimalo beznačajnu, kontrolu nabavke linearnog akceleratora za onkološke pacijente.
Naivno je vjerovati da samo menadžment UKC Tuzla, za razliku od svih drugih zdravstvenih ustanova, ne zna provesti postupak Javne nabavke u skladu sa Zakonom.
Izuzev, ukoliko se ne nadaju da će postupak već nekad uspjeti proći onako kako su zamislili i unaprijed “kaparisali”.
Već drugu godinu životi najtežih pacijenata u Tuzlanskom kantonu su taoci nesposobnog menadžmenta i uzurpatora.