• tik tok

Još jedna izgubljena godina na autocesti Orašje-Tuzla: Formirano 96 predmeta za eksproprijaciju, a nijedan okončan

Jan 2, 2025

Foto: Balans

U toku je postupak eksproprijacije u svrhu izgradnje Autoceste Orašje-Tuzla, na dionici koja obuhvata područje Grada Tuzle. Sve pripremne radnje su pravosnažno okončane i formirano je 96 predmeta eksproprijacije, te je u toku rješevanje imovinsko-pravnih odnosa, rečeno je za Balans iz Službe za geodetske i imovinsko-pravne Grada Tuzle.

S obzirom na činjenicu da je zahtjev za eksproprijaciju podnesen u toku ove godine, da je konačno preciziran i uređen u mjesecu novembru, još uvijek nije okončan niti jedan, u smislu zaključenog sporazuma i upisa korisnika eksproprijacije u zemljišnu knjigu, objašnjavaju iz pomenute službe.

“To nije bilo niti moguće očekivati jer većina parcela je sa različitim upisima korisnika u katastru i vlasnika u zemljišnoj knjizi, te ovi postupci utvrđivanja stvarnog vlasnika su vrlo komplikovani, složeni i zahtjevaju poštivanje zakonski propisanih procedura i postupaka, uključujući vještačenja po različitim osnovama”- kazala je za naš portal Jasmina Hasanefendić Šimleša, pomoćnik gradonačelnika za geodetske i imovinsko–pravne poslove. Po njenim riječima,  odrediti rok za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa na planiranoj trasi, nije moguće.

“To ne zavisi samo od rada ove Službe i korisnika eksproprijacije, nego i drugih nadležnih organa u postuku utvrđivanja različitih činjenica, kao i volje vlasnika parcela”- naglašava Hasanefendić Šimleša.

 Već godinama se priča o projektu za ovu autocestu, a koji je još uvijek samo projekat na papiru. Kako su nam na kazali iz Javnog preduzeća “Autoceste FBiH”, kada  je u pitanju projekat autoceste Orašje – Tuzla, dionica Tuzla – Maoča, u toku je realizacija Ugovora „Izrada (dopuna) Idejnog i izrada Glavnog projekta autoceste Orašje – Tuzla dionica Tuzla – Maoča”.  Iz pomenutog preduzeća tvrde da je Idejni projekat autoceste Orašje – Tuzla, dionica Tuzla – Maoča završen i u toku je pribavljanje potrebnih saglasnosti, čime bi se osiguralo podnošenje zahtjeva Federalnom ministarstvu prostornog uređenja za ishodovanje urbanističke saglasnosti.

“Završetak Glavnog projekta je preciziran i isti je određen rokom, a to je kraj januara 2025. godine, kada se u istom roku treba završiti i revizija Glavnog projekta. Po završetku Glavnog projekta, sprovedenoj eksproprijaciji zemljišta, te izboru izvođača radova i pribavljanju zakonom propisanih dozvola i saglasnosti bit će moguće krenuti s realizacijom ovog projekta autoceste Orašje – Tuzla, dionica Tuzla – Maoča. Izrada predmetnog projekta nije “stopirana”, a za njegovu realizaciju je odgovorno Javno preduzeće Autoceste FBiH. Prema tome, Autoceste ne prebacuju svoju odgovornost na druge institucije, ali je neophodno da nadležne institucije urade svoj dio posla i izdaju potrebna odobrenja, saglasnosti i dozvole”- kazali su i “Autocesta FBiH”.

Rješavanje imovinsko – pravnih odnosa na poddionioci Tuzla – Maoča, odnosno, upisivanje kao vlasnika parcela  “Autoceste FBiH” d.o.o. Mostar, korijen je problema za neizdavanje dozvole za krčenje šume i promjenu namjene šumskog i poljoprivrdednog zemljišta u građevinsko. Naime, dozvole za krčenje šume – promjenu namjene šumskog i poljoprivrednog zemljišta u građevinsko može koristiti samo vlasnik, koncesionar i drugo ovlašteno lice, što “Autoceste FBiH” još uvijek nisu. Samim tim ne mogu biti podnosioci zahtjeva za promjenu parcela, tvrde iz Ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva TK.

“Kantonalno ministarstvo je u julu ove godine obavijestilo i uputilo JP “Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine” d.o.o. Mostar – Mostar da riješi imovinsko-pravne odnose za vlasništvo na parcelama za koje se traži promjena namjena iz šumskog u građevinsko zemljište radi izgradnje autoceste, što Autoceste do danas nisu učinile. Ministarstvo, ostavljajući prostor “Autocestama” da riješe prethodno pitanje, do danas nije donijelo Rješenje kojim odbija neadekvatan zahtjev Javnog preduzeća “Autoceste FBiH” za krčenje šume. Kada je u pitanju prenamjena poljoprivrednog zemljišta, na osnovu dopisa Federalnog ministarstva prostornog uređenja i informacije od investitora, utvrđeno je da navedeno Javno preduzeće nije pokrenulo ni postupak izdavanja urbanističke saglasnosti, a što je uslov za pokretanje postupka izdavanja rješenja o promjeni namjene poljoprivrednog zemljišta”- saopštili su nedavno iz Ministarstva tvrdeći da “Autoceste FBiH” dezinformiše poslanike u Parlamentu FBiH i cjelokupnu javnost, te odgovornost za svoj nerad pokušava prebaciti na kantonalne institucije”.

 Izgradnjom autoceste na području Tuzlanskog kantona, obezbijedila bi se saobraćajna deblokada Tuzlanskog kantona i povezivanje ovog kantona sa evropskim koridorima, prvenstveno sa autoputem A1. Na ovaj način bi se otvorio cestovni saobraćaj prema ključnim zemljama regije i Evrope omogućio brži protok roba, usluga i putnika, a samim time i brži privredni razvoj Tuzlanskog kantona.

Na sastanku predstavnika Grada Tuzle i pomenutog preduzeća početkom 2023. godine, najavljenje početak gradnje autoceste još te godine što se nije dogodilo.

Dvije decenije građani Tuzlanskog kantona slušaju obećanja i najave, a nijedan metar puta nije urađen niti se zna kada će biti. Još jedna godina je izgubljena na priču o modernoj cesti koja je i više nego potrebna Tuzlanskom kantonu i njenim stanovnicima.

(Nataša Tadić)