Izgradnja ceste Tuzla- Brčko- Orašje, trebala bi konačno početi u drugoj polovini ove godine, najavljeno je danas u Tuzli. Time bi najmnogoljudniji kanton u FBIH dobio bolje uslove za promet, privredu, bolje uslove za život stanovništva.
Idejni projekat dionice od Tuzle do Maoče treba biti gotov do kraja mjeseca, onda slijedi izrada elaborata i eksproprijacija zemljišta od Mihatovića do Previla. Poslije slijedi glavnog projekta i kada on bude gotov i kada se budu stekli uslovi, obavljuje se tender za radove. Optimistično, što prije, smatra Ešef Džafić,izvrši direktor Sektora za projektovanje i građenje JP Autoceste FBiH.
“Očekujemo da gradnja ceste od Mihatovića do Previla, krene u drugoj polovini godine. Vlada Federacije je obezbjedila sredstva za izgradnju ove ceste, dijela autoceste u visini od 134 miliona KM, obezbjedila je sredstva za projektovanje, eksproprijaciju. Tako da sredstva nisu upitna, već je upitna naša dinamika i angažovanost svih i zato smo danas u Tuzli da prezentujemo šta smo uradili i da zatražimo od čelnika Tuzle podršku”- rekao je Džafić. On dodaje da je izgradnja ceste veoma bitna , ne samo za TK koji nema ni metra brze ceste ili autoputa, već i za povezanost Luke Brčko sa Međunarodnim aerodrom Tuzla, kao i za povezanost sa Zeničko-dobojskim kantonom.
U TK je usvojena prostorna planska dokumentacija,u fazi je izrada u Brčko Distriktu i Posavskom kantonu.
“Kada se dodaju Distrikt Brčko i Posavski kanton, zaista se radi o najmnogoljudnijem i ekonomski najpotentnijem dijelu koji će biti mnogo snažniji kada budemo imali ovaj autoput. Važno je i za oba entiteta u BIH jer se radi od dionici autoputa Sarajevo- Beograd”- rekao je Jasmin Imamović, predsjedavajući Komisije za saobraćaj i komunikacije pri Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH.
Brze ceste jačaju ekonomiju i poboljšavaju kvalitet života, a gradske službe Tuzle dat će sve od sebe da ovaj proces ide što brže, najavio je Zijad Lugavić, v.d. gradonačelnika Tuzle.
“Ovim putem želim kazati da će gradska administracija, sve gradske službe, 24 sata raditi i biti posvećene ovom poslu, posebno Služba za gedetsko imovinsko-pravne poslove i Pravobranilaštvo, a i sve druge službe će pomoći da se što brže i efikasnije izvrši proces eksproprijacije koji je jedan od preduslova za početak izgradnje ovog autoputa”- poručuje Lugavić.
Stanovništvo čije parcele obuhvata izgradnja puta, zanima kako će se vršiti ta eksproprijacija i obeštećenje. Po Džafićevićem riječima, neće niko ostati zakinut.
“Izradom prostornog plana Tuzlanskog kantona ovaj prostor je zauzet. Vlada FBiH je donijela odluku o proglašenju javnog interesa na ovom dijelu autoceste, tako da je to veći interes od bilo kakvog interesa. Sve ono što je označeno, bit će predmet eksproprijacije i bit će izvršena pravična naknada svakom vlasniku parcele. Dosadašnje iskustvo koje imamo, nije bilo nekih značajnih problema, bude pojedinačnih. Mali broj završi na sudu. Većinom su zadovoljni sa ponuđenom cijenom za otkup”- poručuje Džafić i dodaje da je bitna i cesta od Tuzle do Sarajeva, akoja je još na predugom štapu.
(Nataša Tadić)