Foto: Biznis.ba
Međunarodni aerodrom Tuzla, ove godine ima tešku sezonu najviše zbog odlaska Wizz aira koji je u Tuzli imao svoju bazu.
Ipak, zadržali su tri linije u dvije evropske zemlje. Osim njih, iz Tuzle redovno lete čarter letovi četiri puta sedmično, a od 24. augusta uvode se nove linije za Istanbul i to aviokompanijom Pegasus. U razgovoru za portal Biznis.ba, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla, Dževad Halilčević, najavljuje nove linije, pregovore sa mnogim kompanijama, mogućnost vraćanja Wizz aira u Tuzlu.
Koliko danas Međunarodni aerodrom Tuzla ima aktivnih linija?
Dževad Halilčević: Dakle, u redovnom saobraćaju imamo tri destinacije u dvije evropske države. Zatim, imamo čarter letove sa dva avioprevoznika, četiri puta sedmično. To je ono što imamo danas.
Imamo i najava za naredni period. Sa kojim kompanijama i za koje destinacije ste potpisali ugovore?
Dževad Halilčević: Mi od 24. augusta imamo letove nove aviokompanije. U pitanju je Pegasus a destinacija je Istanbul. Također, od 7. oktobra kreće i A-Jet, da leti za Istanbul. Tako da će ove kompanije povećati naš promet. Osim njih, imamo pregovore sa još nekim avioprevoznicima. To još nije definisano pa ne bih ništa komentarisao, jer, znate, u avijaciji ništa nije završeno dok ne bude završeno.
Spomenuli ste Tursku, dva avioprevoznika. Koliko je značajno da ima redovna linija za Istanbul i kakav je odziv putnika za Tursku?
Dževad Halilčević: Precizne podatke o odzivu putnika trenutno nemamo, ali je izuzetno značajno, prevashodno jer su naši građani najviše tražili direktne linije za Tursku. Posebno ovdje ako se radi o velikim avioprevoznicima kao što je Pegasus i A-Jet koji su vidljivi, poznati. Naši putnici sa ovih krajeva kantona i šire koriste i Pegasus i A-jet, a samo sa nekih drugih aerodroma. A sad ćemo ih privući da lete iz Tuzle prema Istanbulu bilo turistički ili poslovno.
Iz poznatih razloga odlaska Wizz aira iz Tuzle, ova sezona je znatno slabija od prošle. Koliko je putnika do danas prevezeno iz Tuzle.
Dževad Halilčević: Što se tiče broja putnika, do sad je prevezeno 110.000 putnika, što su, naravno, u znatnoj mjeri manji brojevi nego prošle godine, ali su jako slični brojevima iz 2021. i 2022. godine.
Puno se govori o povratku Wizz aira u Tuzlu, ima li konkretnih pregovora i sa njima?
Dževad Halilčević: Pa vidite, informacije što se pojavljuju u javnosti, to je sve nezvanično. Priča se u aprilu iduće godine, to je tek za nekih osam mjeseci, što je prilično nezahvalno prognozirati, ni da hoće ni da neće, razumijete? Ono što je sigurno, nakon što se završe servisi aviona, Wizz air će povećati obim posla u Tuzli.
Šta očekujete u nastavku sezone, može li Međunarodni aerodrom Tuzla povećati broj putnika?
Dževad Halilčević: Kad je riječ o opremljenosti aerodroma, infrastrukturom, opremom, personalom mi možemo više i bolje nego sada. Naš kapacitet je milion putnika godišnje. Međutim, radi se o tome da mi pregovaramo sa desetinama aviokompanija, a zaključak je da trenutno nema dostupnih aviona na tržištu da lete. Druga stvar, i ako želimo brze reakcije, preko 80 % kompanija u ovom trenutku traži značajne subvencije da bi brzo uspostavili letove. Moglo bi i to ali uz neka ogromna, ogromna ulaganja u vidu subvencija što možda u ovom trenutku i nije rentabilno.
(Balans/Biznis.ba)