Hrvatsko kulturno društvo “Napredak” Glavna podružnica Tuzla i Filozofski fakultet Univerziteta u Tuzli danas su organizovali predstavljanje knjige “Strateško komuniciranje država” Bože Skoke iz Hrvatske, jednog od vodećih komunikacijskih stručnjaka u Republici Hrvatskoj i redovnog profesora sa Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
Prvi dio knjige, onaj autorski, je posvećen teoriji i praksi javne diplomacije, nacionalnog brendiranja i međunarodnih odnosa s javnošću, dok se drugi dio, urednički, odnosi na područja primjene i hrvatska iskustva, o kojima piše dvadesetak vodećih hrvatskih stručnjaka, specijaliziranih za pojedina područja strateškog komuniciranja država.
Knjiga sadrži infromacije o razvoju američke javne diplomacije, o izgradnji imidža Francuske kroz kulturu, o ulozi britanskih institucija u promjeni percepcije Velike Britanije, te ulozi Tonyja Blaira u stvaranju zanimljive Britanije, itd.
Osim toga, knjiga donosi i detaljnu analizu pokušaja izgradnje brenda Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine te Srbije.
“Ova knjiga se bavi suvremenim trendovima promocije država. Nekada je to bila dodatna vrijednost, danas je nužnost. Ako država svijetu ne ispriča po čemu je posebna, po čemu je značajna, što može ponuditi drugima, onda postoji mogućnost da bude nevažna u međunarodnim odnosima ili bi drugi mogli ispričati tu priču kojoj ne moraju nužno biti skloni”- rekao je Božo Skoko.
To je zaista važno kada pričamo o Bosni i Hercegovini, nastavlja Skoko, zato što naša zemlja započinje svoj evropski put.
“Ako to kompariramo sa hrvatskom perspektivom, znamo da će jednom porasti zanimanje u Evropi za BiH i koji su njezini turistički potencijali. Od turističkih potencijala do mogućnosti investicija i slično. Bosna i Hercegovina će se morati početi predstavljati svijetu na jedan ozbiljniji, sustavniji i strateški način kakvog do sada nije bilo”- poručuje autor.
U tom kontekstu, BiH može vidjeti šta rade druge države koje su počele ulagati značajna sredstva i strateški pozicionirati vlastitu priču o sebi.
“Poznati britanski teoretičar Simon Anholt na ovom području kaže da upravo upravljanje identitetom i imidžom država, postaje primarna vještina vlada u 21. stoljeću. Jer ako država nema ugleda, onda je nevažna i kao politički i gospodarski i tursitički subjekt jer drugi će profitirati na tome, država neće”- zaključio je Skoko.
(Nataša Tadić)