U okviru manifestacije 3. „Dani audio-vizuelnog naslijeđa i umjetnosti” u Bosanskom kulutrnom centru u Tuzli danas je održana panel diskusija „Film i filmska industrija u ulozi razvoja turizma“ , a kroz koju su se pokušali dati odgovori kako film utiče na promociju Tuzlanskog kantona.
Tuzlanski kanton je atraktivna turistička destinacija sa brojnim zanimljivim lokacijama, objektima, spomenicima, prirodnim ljepotama. U ovom kantonu se nalazi Tuzla, kolijekva soli sa različitim znamenitostima, Gradačac vezirski grad sa čuvenom Kulom Husein-kapetana Gradaščevića te prelijepim jezerima, potom Srebrenik kraljevska stolica i tvrđava Gradina , Kladanj sa svim svojim prirodnim ljepotama te drugi dijelovi kantona. Sve je to privlačno turistima, ali nedovoljno promovisano, rečeno je na današnjoj panel diskusiji.
Filmovi su novi promotivni kanal za promociju turizma Tuzlanskog kantona,a do sada se to svodilo na kratke video snimke bez dugometražnih filmova. Zašto je filmska industrija bitna u promociji turizma?
“Putem reklame, što mi obično radimo na ovim prostorima kada su u pitanju turističke destinacije, to su zakupljeni prostori i ograničeni vremenom. Međutim, kada je riječ o filmu, vi film uvijek možete pogledati i to je ta bit i ljepota”- pojašnjava Merima Aljić, savjetnica u Turističkoj zajednici Tuzlanskog kantona. Osim toga, nastavlja Aljić, gledatelj se može uživiti sa filmovim, glumcima, destinacijom. Dosadašnji video klipovi snimljeni o Tuzlanskom kantonu, promovišu prirodne ljepote, kulturno-istorijsko naslijeđe, gastronomiju. Međutim, to nije dovoljno i potrebni su akteri priče.
“Na način da čovjek može uživiti sa okolinom, destinacijom, običajem. Mi u BiH nismo ni svjesni koliko je kult ispijanja kafe interesantan za strance jer je to baš vrijeme kada se posvetite sebi i svojim prijateljima”- naglašava Aljić. Turistički filmovi se ne snimaju uglavnom iz finansijskih razloga, ali i nedostatak strategije. Međutim, ovaj kanton uskoro bi trebao dobiti strategiju razvoja turizma na kojoj se radi. Na čelu Tima za marketing i destinacije u procesu izgrade strategije razvoja turizma u TK je Ermina Mustafić, profesorica Ekonomskog fakulteta koja naglašava značaj brendiranja koji bi trebao pomoći ekonomski razvoj BiH. Tuzlanski kanton kao i cijela BiH, veoma mali radi na brendiranju turizma. Filmski turizam je jedna od mogućnosti brendiranja.
“Brendiranje destinacije ne nešto čime destinacija postaje prepoznata po jedinstvenim obilježjima u široj javnosti i to donosi višestruke koristi. I to ne samo kroz povećanje broja turista, već kroz privlačenje filmske inostrane industrije u BiH, kroz jačanje i razvoj infrastrukture, saobraćajnica, hotela, veće prodaje domaćih proizvoda, većeg zapošljavanja, razvoj privrede, itd”- kazala je Mustafić. Ona naglašava da film kao promotivno sredstvo destinacije, ima uticaja ako se radi određena destinacija konkretno. Međutim, film može izazvati i određene emocije kod gledala ako se radi na određenoj lokaciji.
“Mi ne moramo praviti filmove samo na određenoj destinaciji. Ali da bi se to postiglo, organizacije koje se bave destinacijskim menadžmentom, moraju uložiti jako puno napora da privuku filmsku produkciju da snima kod njih. I to je nešto na čemu namjeravamo raditi”- zaključuje Mustafić.
(Nataša Tadić/ Foto: Turistička zajednica TK )