Foto: Balans
Kantonalne linije na kojima soabraća kompanija GIPS TK poput broja 11,13 i 24 imaju svoj cjenovnik, rečeno je za Balans iz Grada Tuzle, a nakon upita zašto nisu snižene cijene karata na tim relacijama.
Naime, cijena gradske autobuske karte u Tuzli od ovog mjeseca je 1,5 KM, umjesto dosadašnjih 3,5 KM, a što je rezultat novog dogovora između Grada Tuzla i javnog prevoznika “GiPS”, s kojim je potpisan četverogodišnji okvirni sporazum ukupne vrijednosti 27,3 miliona KM.
Cijene karata na gradskim linijama su 1,5 KM, dok su na prigradskim, 2,5 KM. Istovremeno, najavljeno je ponovno uspostavljanje svih autobusnih linija koje su bile aktivne početkom godine, a koje su ranije bile ukinute ili su imale smanjen broj polazaka. Osim toga, besplatan prevoz će biti omogućen za penzionere, osobe starije od 65 godina, djecu do šest godina, nezaposlene i građane s niskim primanjima.
Međutim, nakon što je Grad Tuzla objavio red vožnje za avgust, građani su burno reagovali, a posebno oni koji žive van gradske zone.

“Sebi ste u gradu snizili cijene, a na ostalim linijama poput 9, 10, 11, 13, 20 i 24, ostaje sve isto. Nema ni prijevoza nedjeljom, cijene mjesečnih karata su i do 190 KM”- napisala je jedna građanka na društvenim mrežama.
Recimo, za liniju broj 14, građani su, također, nisu zadovoljni.
“Gledam liniju broj 14. Nedjeljom zadnji polazak iz Tuzle u 17:10, a ja radim do 19:00. Znači, pješke kući kao ratne 1993. godine”-komentar je jedne putnice.

Zamjerke na red vožnje su i vezane za linije kojih navečer nema.
“Subotom, kad je izlazna večer, nema busa nakon 21:00 sat? U augustu? U gradu koji se naziva turističkim centrom? Neke linije, poput 14, idu jednom u četiri sata! Kao da planiramo put na Mars, a ne do Tuzle”- jedan je od zaključaka nezadovoljnih građana.
Nezadovoljstvo ne kriju ni mještani Par Sela koje je od Tuzle udaljeno manje od 10 kilometara, a koji, plaćaju i dalje skupe dnevne i mjesečne karte na liniji broj 11 Kalesija-Tuzla.
“Kako je moguće da su cijene nama ostale iste kao i red vožnje? Ja sam platila kartu 5 KM u jednom pravcu, a živim nekoliko kilometara od Tuzle. Ušla sam na stanici Pijesak i izašla na stanici kod Mejdana”- rekla nam je jedna mještanka ove tuzlanske mjesne zajednice i poslala kartu koju je platila te naglasila da na ovoj liniji nije ni red vožnje promijenjen.

Jedan od putnika iz Šića, također, dostavio nam je kartu koju je plaito 4,5 KM na liniji broj 9.
“Najavljena cijena karte iznosi 2,50 KM, međutim, dana 4. augusta 2025. godine, cijena redovne karte i dalje iznosi 4,50 KM na relaciji Šići – Grad Tuzla. Pojavile su se informacije da besplatne karte za penzionere i osobe starije od 65 godina važe tek od stanice Šićki Brod, što bi značilo da naši sugrađani iz naselja Šići moraju platiti prvu dionicu kako bi dalje koristili besplatan prevoz. Ova praksa, ukoliko je tačna, nije samo nelogična već i diskriminatorna po osnovu mjesta prebivališta”-zaključuje naš sagovornik.

Kontaktirali smo Grad Tuzlu, odnosno, Službu za komunalne poslove, izgradnju i poslove mjesnih zajednica te pitali zašto, recimo, linije 11, 13 i 24 i dalje plaćaju skupe karte. Rečeno nam je da su to “Kantonalne linije i imaju svoje cjenovnike”.
“Međutim, u cijeloj zoni grada, granice grada Tuzle, od Šićkog Broda do Simin Hana i od Soline do Krojčice, na svim kantonalnim linijama koje vozi GIPS zadržane su cijene koje je definisao grad kroz svoje odluke, odnosno, plaćaju se pojedinačne karte od 2,5 i 1,5 KM. Također, na tim kantonalnim linijama mogu se koristiti mjesečne pretplatne karte izdate od strane Grada Tuzle, a to isto važi za penzionere i ostale kategorije stanovništva kojima su odobrene besplatne mjesečne karte. Važno je istaći da na svim relacijama gdje trenutno zajedničkom trasom saobraćaju gradske i kantonalne linije, zadržane su nove smanjene cijene od gradskih linija. Sve ostale kantonalne linije imaju svoje utvrđene cjenovnike”-rekao je Miralem Mulać, šef pomenute službe.
Međutim, ostaje jasno pitanje jesu li svi građani Tuzle jednako tretirani kada se radi o javnom prevozu i hoće li i dalje neki plaćati karte za javni prevoz skupljima od ostalih?
Ili će ići pješke.
(Nataša Tadić)