Foto: Balans
Dvodnevni seminar pod nazivom „Jačanje kapaciteta asistenata u nastavi za učenike/ice s teškoćama u učenju i učešću u redovnim osnovnim i srednjim školama Tuzlanskog kantona” trebao bi educirati 65 asistenata u školama u Tuzlanskom kantonu.
Asistenti u nastavu osnovnim i srednjim školama zaživejli su prije tri godine. Toliko vremenski taj posao obavlja Ibrahim Muharemović, profesor povijesti. Kako kaže, napredak je za svako dijete individualna stvar.
“Zavisno od djeteta. Neki učenik može napredovati dosta brže, neki dosta sporije. Zavisi to i od roditelja koji moraju uključiti u taj proces razvoja djeteta. Svi moramo biti u koordinaciji, nastavnici, asistenti”-objašnjava. Dvije godine ovim poslom se bavi Andrea Ilić.
“Biti asistent je jedno vrlo izazovno zanimanje, ali moram reći i vrlo lijepo. Tu ljubav koju osjetite od te djece koja nisu najprihvaćenija u društvu, to se ne može opisati sa drugom vrstom ljubavi od druge djece”- kaže Ilić.
Tuzlanski kanton ima 240 asistenata, ali taj broj varira. U nedostatku zainteresovanih pedagoga i psihologa, uvedene su nove struke, odnosno, srednja stručna sprema, društvenog smjera jer je povećana potreba za asistentima.
“Asistenti su donijeli novi kvalitet u obrazovanju učenika sa poteškoćama u razvoju. Da je to tako, govori činjenica da imamo povećan broj asistenata za 20 % u osnovnim i 30 % u srednjim školama u odnosu na prošlu godinu. To znači da roditelji vjeruju da će asistenti učiniti kvalitetnije obrazovanje njihovoj djeci”- mišljenja je Ahmed Omerović, ministar obrazovanja TK.
To posebno rješava problem škola u ruralnim mjestima gdje niko nije želio raditi taj posao.
“Asistenti su nam jako bitni resursi unutar škola, ako govorimo o inkluziji. Kroz kontinuirane edukacije asistenata, mogu se jačati njihove kompetencije. Naime, na ternenu imamo toliko različitih izazova sa kojima se susreću i nastavnici i uprave škola i zbog toga je značajna ova edukacija”- naglašava Edina Malkić, direktorica Međunarodnog udruženje „Interaktivne otvorene škole“ Tuzla.
Roditelji koji su uključeni u cijeli proces, imaju određen primjedbe.
“Najveći teret pao je na pleća asistenata u nastavi. Mi smatramo da tako ne treba biti. Posao asistenta je podrška, posao nastavnika je da obrazuje dijete, posao defektologa je da to sve obrazuje i radi taj stručni dio posla sa djecom”- riječi su Vahidina Nurikića, roditelja i predsjednika UG „Imam pravo“.
Ako se dogodi problem, reaguje Pedagoški zavod, tvrde iz ove institucije.
“U zadnja dva mjeseca smo imali osam intervencija gdje smo išli u škole u Tinji, Tojšićima, Čeliću, itd. Na taj način to prevazilazimo tako, dajemo stručnu pomoć dok ovaj naš sistemski dio posla ne zaživi u pravoj formi”- izjavio je Izet Nuhanović, direktor Pedagoškog zavoda TK.
U januaru će bidi druga edukacija za asistente kako bi što bolje i uspješne savladili izazove i pomogli učenicima koji ne mogu samostalno pratiti nastavni proces.
(Nataša Tadić)