Foto: Balans
Ministarstvo unutrašnjih poslova preduzima sve radnje iz svoje nadležnosti kako bi smanjilo gužve i čekanje građana kojima je potreban neki od dokumenata u šalter sali, rečeno je za naš portal.
Evidentne su svakodnevne gužve u šalter sali Ministarstva unutrašnjih poslova gdje građani čekaju kako bi zamijenili ličnu kartu, vozačku dozvolu, pasoš, CIPS i druge obrasce. I sve to u skučenom prostoru sale ili vani, bez obzira na vremenske uvjete.
“Sada je 16:00 sati, čekam od 11:00. Stvarno nema smisla šta nam rade”- priča nam jedna žena. Druga, pak, tvrdi da dolazi nekoliko puta bezuspješno jer ne može čekati satima pa se svaki naredni dan nada da će gužva biti manja, dok jedan građanin tvrdi da je policijski službenik noć prije u 18:30 ušao u punu salu i rekao građanima da moraju ići kući. Brojni su negativni komentari građana koji svakodnevno čekaju za potrebne dokumente, uzmajući u obzir i stare i bolesne, trudnice, roditelje sa djecom.
Zašto stotine građana svaki dan čeka satima traženi dokument, pitali smo MUP TK iz kojeg nam je rečeno da je ministarstvo “blagovremeno prepoznalo da će doći do gužvi na referatu za zamjenu ličnih dokumenata”, uzimajući u obzir istek ličnih karata od deset godina važenja, period godišnjih odmora, dolazak dijaspore, te je uvedeno i dvokratno radno radno vrijeme od 10. maja.
“I pored toga, primjetne su gužve u jutarnjim satima, dok je u popodnevnim satima ta gužva dosta manja ili je nema.Ovo Ministarstvo kontinuirano preduzima sve radnje iz svoje nadležnosti u cilju otklanjanja navedenog problema, na način da shodno potrebi privremeno raspoređuje postupajuće referente iz drugih odsjeka za administraciju, kao i da se kontinuirano radi na popunjavanju upražnjenih radnih mjesta na referatima na kojima su uočena opterećenja i duža čekanja”- dio ja odgovora nam je dao Sektor za upravno-pravne i kadrovske poslove, odnosno, Odsjek za upravno-pravne poslove.
Međutim, na pitanje je li dobra organizacija resornog ministarstva u radu sa građanima, pokazuju gužve i prije i poslije podne. osim dugih redova, dokaz tome su i brojevi koji građani uzimaju, a na kojima se može vidjeti vrijeme izvlačenja broja kao i koliko osoba još čeka ispred vas. Tako jedan izvučeni prije podne, pokazuje da je lista čekanja gotovo 194 građana ispred, a drugi listić izvučen poslije podne, na čekanju ima 273 zahtjeva. To pokazuje da gužve nisu smanjene u popodnevnim satima, kako tvrde iz MUP-a TK.
MUP TK naglašava da ne trebaju sve institucije tražiti CIPS od građana.
“Važno je napomenuti da nadležne gradske, općinske strukture, banke i druge javne institucije (koji u svom poslovanju traže od građana tzv. ,,CIPS“ obrazac o prebivalištu) mogu putem Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH-e pristupiti web servisu
koji otvara vrata novim mogućnostima za efikasnije obavljanje pravnih procedura, u smislu online pribavljanja tzv. ,,CIPS“ obrazaca, bez da građani stoje u redovima i čekaju na uvjerenja o prebivalištu”- rečeno je.
Podsjećamo, Vlada TK je u julu zadužila ministarstva samostalne uprave i samostalne upravne organizacije, da podnesu zahtjev za stalni pristup podacima Agenciji za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA), a o čemu smo već pisali.
Stalnim pristupom web servisu IDDEEA-e, građani ne bi morali dolaziti na lokacije za izdavanje ličnih dokumenata i time bi se smanjile gužve.
Koliko je ministarstava, institucija, banaka, gradskih i općinskih uprava na području našeg kantona koji u radu koriste CIPS obrasce, sklopilo sporazum sa IDDEEA-om, sačekat ćemo odgovor pomenute agencije.
(Nataša Tadić)