Foto: Balans
Pretjerano korištenje mobitela i kompjutera ne utičui pozitivno na razvoj djece, pokazala su mnoga istraživanja. Međutim, mogu biti korisni ako se praktikuju odgovorno, a to pokušatipokazati Prva “Logiscool” škola u Bosni i Hercegovini otvorena protekle sedmice u Tuzli.
Treneri koji prolaze obuku “Logiscoola”, radit će jednom sedmično sa djecom i to kroz zabavner metode kako bi mališanima približili digitalni svijet na što korisniji način uz činjenicu da djeca veoma rano imaju doticaja sa kompjuterima i mobitelima.
“Koristim kompjuter od šeste, sedme godine. Većinom igram igrice, nekada znam raditi neke pametnije stvari. Na mobitelu radim svašta, imam aplikaciju da pravim igricu, pa pravim i tako”- rekao je desetogodišnji Ali Aljić. Slično iskustvo ima i 11- godišnji Maid Imamović.
“Kompjuter sam počeo korsititi kada sam imao, 4 ili pet godina. Volim igrati igrice i takve stvari. Ovdje sam da nešto naučim, kodiranje, kako da programiram svoju igricu i tako. Zabavno je”- kazao je Maid.
Sa druge strane, njegova vršnjakinja Dana Nuhanović, nema toliko isustva.
“Ne koristim baš puno, ali sve mi je to zanimljivo pa sam došla da naučim nešto novo. Radujem se”- rekla je Dana. Njena klupska drugarica Selma Fazlić kaže da ne koristi previše kompjuter.
“Očekuje da naučim nešto o programiranju”- rekla je ova 11-godišnja učenica.
Odakle ideje da se uopšte otvori ovakva jedna škola u Tuzli?
“Ja sam menažder u inžinjeringu i dugo sam prisutna u IT sektoru. Osjetila sma odgovornost učinim neki koraak prema odgovrnom korištenju tehnologije u našoj zajednici. Istraživala sam kako bih to mogla uraditi i saznala sam za “Logiscool”. Sistemitačan pristup, teme koje prate izazove u digitalnom svijetu, a “Logiscool” je sve to ispunjavao. Pored toga, “Logiscool” ima razvojni tim koji se bavi praćenjem najnovijih digitalnih trendova i konstantno osvježava nastavni plan i program”- pojašnjava Lejla Husejnagić, menadžerica škole “Logiscool” Tuzla. Kroz edukacije, predavanje, praktične vježbe, djeca i tinedjžeri pripremaju se da odgovorno koriste tehnologije.
“Ono što mi želimo je opremiti djecu sa alatima koji će im omogućiti da se brzo prilagade novim tehnologijama, a prije svega, da razumiju digitalni svijet oko sebe. Od pasivnih konzumenata sadržaja da postanu aktivni kreatori i odgovorno koriste tehnologiju”- zaključuje Husejnagić.
Vidjeli svoju budućnost u IT sektoru ili ne, polaznicima škole stečena znanja i vještine, a posebno logično razmišljanje i povezivanje, bit će od koisti u budućnosti.
“To je zamišljeno za uzraste od 6 do 18 godina. Veliki je broj kurseva koji se nude. Recimo, Digital discovery je kurs koji uči malu djecu kako da koriste računar na ispravan način. Ne samo da se igraju na računaru, pa do kurseva za srednjoškolce.To je nešto što pokušava da nauči djecu ne samo programirati, nego da djecu osposobi za učenje novih vještina u budućnosti tako što će kod njih razvijati analitičko i logičko razmišljanje, a platforma će im omogućiti, da to što su naučili, nastave kod kuće i time se kod kuće bave”- pojasnila je Azra Aljić, koordinatorica za školu “Logiscool” u Tuzli.
Kroz zajedničku i opšrinu platformu “Logiscoola”, djeca i tinejdžeri iz Tuzle svoje projekte i znanja mogu razmjenivati sa vršnjacima iz cijelog svijeta te biti kreatori sadržaja uz vrijedno digitalno iskustvo. Radi se o međunarodno priznatoj školi kodiranja za djecu i tinejdžere koja je prisutna u 35 zemalja, a njen program je pohađalo više od 200.000 djece.
(Nataša Tadić)