Foto: Balans
Vlada Tuzlanskog kantona danas je odobrila milion KM Javnom preduzeću „Međunarodni aerodrom Tuzla“ za investicioni projekat ugradnje svjetala centralne linije na pisti. Investicije na ovom aerodromu se nastavljaju, a još nije poznato koja kompanija će doći umjesto WizzAira koji odlazi do kraja mjeseca.
Kantonalna vlada danas je donijela i Odluku o izmjeni Odluke o odobravanju sredstava sa potrošačke jedinice „JP Međunarodni aerodrom Tuzla“ te imenovala punomoćnike koji u ime osnivača vrše ovlašćenja Skupštine pomenutog preduzeća.
Međutim, sjenu na sve stavlja aktuelna problematika zatvranja baze WizzAira u ukidanje gotovo svih linija. Denis Bećirović, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK, danas je rekao da su poregovori u toku, ali da se s tim ne može izlaziti još u javnost. Podsjećamo, mediji su proteklih dana objavljivali i pominjali imena nekoliko aviokompanija koje bi mogle zamijeniti WizzAir.
“Mi imamo pregovore i dogovore. Dogovor je da ne izlazimo u javnost dok ne izdefinišemo sve korake i dok to ne bude zvanično. Pravilo aviokompanija je da ne izlazimo u javnost dok oni to ne urade. Ono što smo čitali u medijima, nebitno je za komentarisati”- rekao je kantonalni ministar.
On je naglasio da je odluka aviokompanije WizzAir o zatvaranju baze, ekonomska odluka te firme, ali da je problem dublji.
“To je bila ekonomska unutrašnja odluka kompanije da preusmjeri svoje baze na druge lokacije. Oni su jasno kazali da aerodrom nije mogao ništa uraditi po tom pitanju. Međutim, mi smo prije tri mjeeca izgubili još jednu avio kompaniju zbog 3 KM koje se uplaćuju Direkciji za civilno zrakovplovstvo BiH. Te 3 KM same po sebi nisu problem. Problem je što tuzlanski aerodrom dostavlja izvještaj i Direkcija naplaćuje te 3 KM. Ali ta aviokompanija je otišla na aerodrom u Banja Luku koji ne dostavlja izvještaj, svjesno krši zakon, a Direkcija nije u stanju i ne želi isporučiti fakturu aviokompanijama koje lete sa tog aerodroma. Imamo generalno problem nesrazmjernih odluka na različitim aerodromima u jednoj državi”- kazao je ministar Bećriović. On je podsjetio da se radi o državnoj agenciji čiji je direktoru, uz saglasnost Vijeća ministara BiH, donio odluku o taksama. Ta odluka nije zakonski definisana već je proizašla iz pravilnika i na snagu je stupila 2017. godine. Bećirović je na odgovornost pozvao i Komisiju saobraćaj i komunikacije pri Parlamentarnoj skupštini BiH koju predvodi Jasmin Imamović.
“Problem je što je aerodrom u Tuzli trenutno koleteralna šteta tih nezakonitih dešavanja u BiH i na državnom nivou. Postavljam pitanje državnom ministru i predsjedniku Komisije Jasminu Imamoviću zašto su dopustili da se aviokopmanija povuče sa aerodroma, a koji poštuje zakon i odlazi na aerodrom koji ne poštuje zakon? Ako su to odluke kompanija na koje vlade sa svih nivoa ne mogu uticati, zašto su dopustili da ništa ne urade po tom pitanju”- pita Bećirović. On je dodao da je prije tri mjeseca bio kod Edina Forte, državnog resornog ministra te se razgovaralo o tim problemima, ali reakcije nema.
“Moram vas napomenuti da mi trenutno na aerodromu imamo investicije vrijedne 5 miliona KM. Završavamo atrij, treći gate, pripremamo se za milion putnika godišnje, parking sa 320 mjesta. Danas je donesena odluka da se ulaže još milion KM za izgradnju treće linije. Problem je ona šuma koja se rješava, na sudu je i spor traje”- zaključuje Bećirović.
Inače, Direkcija je dobila inicijativu tri aerodroma vezane za famoznu taksu od 3 KM. Inicijativa je došla sa tuzlanskog, banjalučkog i mostarskog aerodroma. Iz Agencije su kazali da nije prihvatljivo potpuno ukidanje te naknade te da bi se trebao u narednom periodu održati sastanak svih nadležnih insittucija da se nađe rješenje.
Kada je u pitanju Međunarodni aerodrom Tuzla, one bilježi rekordan broj putnika, odnosno, za pola godine, više od 400.000 osoba je koristilo usluge aerodroma. Hoće li se pojaviti i kada novi partner na aerodromu, za sada nije poznato.
(Nataša Tadić)