Foto: Balans
Međunarodni aerodrom Tuzla nije aerodrom WizzAira već aerodrom za sve kompanije koje žele korisitti njegove usluge, poručuju sa tuzlanskog aerodroma koji je pogođen viješću da WizzAir zatvara svoju bazu. Slijede pregovori sa drugim kompanijama i intezivno traganje za novim partnerima.
Odluka da mađarska niskobudžetna kompanija WizzAir zatvara svoju bazu na Međunarodnom aerodromu Tuzla, odjeknula je u javnosti, posebno u Tuzlanskom kantonu. Kako priča Dževad Halilčević, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla, informacija je upravi bila poznata već neki period, a održan je i sastanak u Budimpešti na tu temu.
“Mi smo dobili neke poluinformacije te smo imali razgovor. I da, iznenađeni smo. Oni su naveli neke makroekonomske razloge, optimizaciju letova. Međutim, od januara pa do jučer, mi imamo 410.000 preveznih putnika što je već prešlo dvije trećine plana za ovu godinu. Na nivou mjeseca, imamo najbolja punjenja ikada. Kada posmatramo statistike koje WizzAir radi za svoju cijelu mrežu, mi smo uvijek plasirani među prva tri aerodroma po brzini opsluge, malom kašnjenju zrakopolova i sve ono što oni posmatraju. Tako da ja ne vidim nijedan razlog za ovakav potez”- smatra on te naglašava da se zatvara baza kompanije koja je uspostavljena prije osam godina, ali ne i stanica. Za sada, ostaju letovi iz Tuzle do Basel Mulhousea, Dortmunda, Frankfurt-Hahna i Memmingena. U suštini, te destinacije kompanija smatra finansijski opravdanima.
Međutim, nema vremena za analiziranje ovog poteza kompanije, već treba tražiti nove partnere.
“Mi moramo tražiti nove aviokompanije da prevaziđemo ovu situaciju. Svi pokazatelji kažu da postoji tržište. Svaka kvalifikovana aviokompanija, po meni, vrlo rado će prihvatiti da uđe na oslobođeno mjesto od strane WizzAira”- optimističan je direktor.
Podsjećamo, ovo je drugi udarac za aerodrom u ekspanziji jer prije nekoliko mjeseci svoje avione sa tuzlanske piste podigla je i kompanija Rayanair, a sve zbog takse od 3 KM koju zahtjeva Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH.
“Mi sada pregovaramo u mnogim pravcima. Da li da se ta taksa od Direkcije skroz ukine, bar kada je riječ od low cost prevoznicima i da ih motivišemo da lete. Također, imaju neke druge aviokompanije sa kojima pregovaramo. Vidjet ćemo koliko ćemo biti atraktivni. Ali smatram da vrlo brzo moramo naći zamjenu, bar za ove neke destinacije”- naglašava Halilčević i dodaje da je ostalo manje od dva mjeseca da se to riješi jer WizzAir zatvara bazu početkom jeseni.
Sve to uticat će na rebalans plana poslovanja koji je neminovan jer se situacija mijenja i prihodi će biti smanjeni. Bit će smanjeni i troškovi jer se sada skraćuje radno vrijeme. Svakako pitanje je i hoće li biti otpuštanja radnika. No, to će se znati tek u septembru.
Na prvom mjestu tu će zatvaranjem baze biti pogođeni putnici kako Tuzlanskog kantona, tako i BiH, ali i regije, a koji su koristili usluge niskotarifnih letova. “Bitno je naglasiti da ovo nije aerodrom WizzAira već aerodrom za sve kompanije. Želim biti optimista i vjerovati da će se ovo povoljno završiti za sve putnike i širu zajednicu”- zaključuje direktor.
U aerodrom su uložena i značjna milionska sredstva te se izvodi radovi na atriju, trećem izlazu i parkingu, a plan je i centralna linija na pisti. To su bili neki od uslova WizzAira da dovedu i treći bazni avion. Međutim, do toga nije došlo. Možda razlog odlaska ove kompanije leži u milionskim gubicima kojio se gomilaju od perioda pandemije korone virusa, poremećaju u poslovanju i planiranju ili nečem trećem, poprilično je ostalo nejasno. Ono što je jasno, tuzlanski aerodrom će sigurno primati pomoć o države da bi opstao, a to će biti sve komplikovanije ukoliko se ubrzo ne pojavi neka nova aviokompanija.
(Nataša Tadić)