Foto: Danijel Marković
Predstavnici Gradske uprave Lukavca i izvođača radova, danas su u Lukavcu potpisali ugovor za početak izgradnje mosta koji spaja Tuzlu i Lukavac preko rijeke Jale. Projekat finansira Grad Lukavac i Vlada FBiH.
Projekat je veoma značajan za lokalnu zajednicu jer izgradnjom mosta povezuju se dvije obale rijeke Jale. Osim toga, povezuju se mjesne zajednice Bokavići i Bistarac, ali gradovi Tuzla i Lukavac.
“Samim tim, stvaraju se uslovi da, u slučaju bilo kakvih zastoja na našim magistralnim pravcima, otvara se mogućnost rješavanja tog pitanja na ovaj način. Isto tako, uvezujemo poljoprivredna i građevinska zemljišta koja se nalaze sa obje strane i na taj način će korisnici imati brži i bolji pristup svojim parcelama”- kazao je Enes Numanović, sekretar Gradske uprave Lukavca.
Vrijednost prve faze projekta je oko 250.000 KM. Investitor projekta je Grad Lukavac i Vlada FBIH. Osim izgradnje mosta, planirano je i uređenje pristupnih puteva i druge infrastrukture. Početak radova uvjetuju vremenski uslovi jer prva faza i zemljani radovi, zahtjevaju lijepo vrijeme te se očekuje narednih desetak dana da izvođač radove započne posao, a rok je 120 dana.
“Meni je drago da smo potpisali ugovor i dočekali trenutak kojeg su mještani Bistarca, Bokavića, Poljane, Kiseljaka, desetljećima čekali. Nakon regulacije korita rijeke Jale od 2.200 metara koje smo proveli u prethodnom periodu na području Lukavca, stekli su se uvjeti zaizgradnju mosta te revitalizacija putne komunikacije trasirane još za vrijeme Austro- Ugarske”-pojasnio je Jozo Tunjić, predsjednik Mjesne zajednice Bistarac Donji i savjetnik gradonačelnika Lukavca.Tunjić je naglasio da su u toku aktivnosti na regulaciji rijeke Jale od 1.100 metara do željeznog mosta koji se većim dijelom nalazi na teritoriji Lukavca, a manjim na prostoru Tuzle. Za to su obezbjeđena sredstva od 1,1 miliona eura od Evropske komisije i bit će na raspolaganju početkom iduće godine. Do tada bi se trebali riješiti imovinsko- pravni odnosi i građevinske dozvole kako bi sredstva bila operativna.
Inače, na lokaciji gdje će graditi novi most postojao je stari, drveni. Zvao se Matin most. Isto tako postojao je i prohodan put koji je spajao Bistarac Donji, Bokaviće i Kiseljak, a koji je zapušten 70- ih godina prošlog vijeka. Potom,1985. godine bile su pokrenute radne akcije koje su ovaj put trebale opet staviti u funkciju, ali to nikada nije dovršeno zbog nedostatka sredstava i nereguliranje vodotoka rijeke Jale koja je 80-ih godina sama probila sadašnje korito i samim zagađenjem rijeke Jale od strane Termoelektrane Tuzla koja je kontaminirala poljoprivredna zemljišta teškim metalima s obje strane rijeke Jale.
Da most i put ne padnu u zaboravio, potrudiili su članovi Udruženja građana “Modrac” koji su organizovali akcije čišćenja dionice koja se nalazi na području Kiseljaka. Kroz nekoliko projekata, uređena je dionica koja je bila zapuštena 30 godina.
(Nataša Tadić)