Foto: Facebook
Nakon mjeseci sporova unutar vlade i kritika o prevelikom oslanjanju na Kinu, njemačka je vlada dala konačno odobrenje za kontraverzni dogovor prema kojem će kineska brodarska tvrtka COSCO preuzeti manjinski udio u kontejnerskom terminalu u luci Hamburg, prenio je Deutsche Welle. U skladu s vladinom odlukom od prošle godine, Kinezima je dopušteno da preuzmu 24,9 posto udjela u vlasništvu kontejnerskog terminala hamburškog lučkog operatera HHLA. Kina je najveći trgovinski partner hamburške luke.
Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) objavio je u srijedu da je njemačka vlada odlučila kineskoj tvrtki Cosco Shipping Ports Limited (CSPL) prepustiti manjinski udio u kontejnerskom terminalu Tollerort (CTT), objavio je Frankfurter Allgemeine Zeitung. Cosco je prvotno želio kupiti 35 posto, pa je vlada jesenas donijela odluku o 25 posto, a uaprilu je pokrenula reviziju.
“Sva pitanja u sklopu procesa ispitivanja investicije moći će se razjasniti u intenzivnim, konstruktivnim razgovorima”, poručili su iz hamburške kompanije. Savezna vlada potvrdila je u srijedu da su “kupoprodajni ugovori revidirani u skladu s uvjetima djelomične zabrane”, odnosno, u skladu s vladinom odlukom s kraja prošle godine da se smije prodati maksimalno 25 posto udjela.
Zahvaljujući kineskom ulaganju, hamburška luka sad će moći proširiti kapacitete, pišu njemački mediji. Otprilike 30 posto robe u luci Hamburg dolazi iz Kine ili odlazi u nju, prenosi FAZ. Kina je najveći trgovinski partner Njemačke u posljednjih sedam godina, a vrijednost trgovine porasla je na rekordnih 298 milijardi eura u 2022. godini, javlja Deutsche Welle. Kako je prije planirano, Cosco bi mogao steći samo 24,99 posto dionica kontejnerskog terminala u Tollerortu, rekao je glasnogovornik savezne vlade Steffen Hebestreit, prenosi Spiegel. U međuvremenu je terminal proglašen kritičnom infrastrukturom, čime je onemogućeno stjecanje većeg udjela.
Unutar njemačke vlade oko toga je bio izbio žestok spor. Kancelar Olaf Scholz izjasnio se za Kineze, prenosi FAZ, no unutar vlade naišao je na snažno protivljenje. Ministarstvo vanjskih poslova i drugi resori izrazili su ozbiljnu zabrinutost zbog nerazmjernog širenja kineskog strateškog utjecaja na njemačku i europsku prometnu infrastrukturu te zbog njemačke ovisnosti o Kini, kako je to navedeno u pismenom izvješću vlade krajem godine. Politico je prošli mjesec pisao da se socijaldemokrat Scholz, kao bivši dugogodišnji gradonačelnik Hamburga, snažno zalagao da, usprkos sukobima unutar koalicije, dogovor o kineskom udjelu od 24,99 posto ostane na snazi. To je izazvalo nove kritike Zelenih i FDP-a, koji su pozvali na preispitivanje dogovora i potencijalno smanjenje Coscova udjela.
(Balans/ Jutarnji)