• tik tok

(FOTO) Sajam okusa i mirisa u Tuzli: Belgijska čokolada, čokomed, lješnjaci, kolači, kafa…

May 16, 2025

Foto: Balans

Drugi Međunarodni sajam kafe i čokolade otvoren je danas u Tuzli i na njemu je se predstavilo 20 čokoltaerija i pet prerađivača i zastupnika kafe.

Svoje slastice posjetiteljima je pokazala i Mišaela Mehmedinović iz Tuzle čiji je štand zaista raznovrstan i zanimljiv.

„Prvenstveno su tu medenjaci, čokolade na razne načine, pralinice, voćni kupovi, suhi kolači. Vjerujte da je ovo traženo. Da li narod nema vremena  da pravi kod kuće ili šta već, uglavnom, dobra je potražnja“- kazala je ova žena te dodala da se od svega toga ne može postići enromna zarada, ali da nije ni zanemariva.

Štand do njenog, također, veoma interesantan, a na njemu su prikazane čokolade u raznim oblicima u kombinaciji sa cvijećem. To je djelo ruku Sandre Lazarević iz dobojske Cvjećare poklon shopa koja prvi put učestvuje na tuzlanskom sajmu.

„Bavimo se cvijećem, aranžmanima, proizvodnjom čokolade, izljevamo je u kalupe. Kažu: Da biste bili srećni, radite sa cvijećem. Da biste bili zadovoljni, radite sa čokoladom. A sve to da bi objedinili, imamo likera i vina. Sve u jednom“- kroz smijeh prića Lazarević i naglašava da je to sve traženo, posebno za rođendane i slavlja.

Oduvijek su posebno bile atraktivne čokolade od lješnjaka, a posebno ako su domaći kao oni što se uzgajaja u Prnjavoru. Ljubiša Nović iz „Motajičkog medenka“ priča da se time već bavi 11 godina i ima oko 800 sadnica.

„Radimo pečene lješnjake sa dodatkom meda i sjemenki i imamo 20 artikala, imamo pet čokolada, ljutu i slatku, namaze od lješnjaka i šljive. Ljudi prepoznaju nešto kvalitetno tako da je dobra potražnja i prodaja. Prilagodili smo cijenu kupcima“- rekao je Nović i naglasio da je sajam dobra prilika da se predstavi kupcima i prodaja uvijek dobro ide.

Da se kako može kombinovati i sa medom, pokazao je Asmir Handalić kroz PPG „Api riznica Handalić“ Živinice. Kako priča, pčelari se dovijaju kako da opstanu pa se odlučuiju na neke neobične kombinacije sa medom.

„Prateći tržište, uočili smo potrebu za pripravcima. Mi već gdoinama imamao čokomed sa organskim kakaom. Med je nosioc toga i ne treba vam konzervans ni ništa unutra. Dobijamo jedan fantastični organski proizvod, a možemo reći i zdraviju zamjenu za čokoladu. Na taj način, ljubitelji čokolade mogu unijeti u svoj organizam i određenu količinu meda po potrebi“- poručje Handalić. Osim najskupljeg kakaa, u med ide i dio lješnjaka koji je domaći. Za čokomed, ali i druge proizvode sa ovog gazdinstva poput liofiliziranog voća, interesa ne manjka kada kupci kušaju sve te okuse.

„Imamo 16 različitih okusa nevezanih za čokomed. Svaki dan se trudimo približiti to našim kupcima jer često ljudi nisu upoznati o tome. Ljudi nisu upoznati šta je liofilizovano voće ili med sa dodanom vrijednošću. Komuniciramo sa kupcima i idemo uzlaznom putanjom“- ispričao je ovaj proizvođač. Zanimljivo, ova gazdisnitvo i radi personalizirane poklone kombinujući svoje atraktivne proizvode.

Velika atrakcija je belgijska čokolada koja je preko firme „Puratos“ može naći i na tržištu u BiH.

„Proizvodimo čkoladu, ali nismo direktni proizvođač čokoladnih proizvoda. Prodajemo čokoladu drugima i oni proizvode torte i kolače. Mogu reći da se belgijska čokoalda stvarno slabo cijeni na našem tržištu. To je više u Evropskoj uniji i inostranstvu. Nije to samo zbog same cijene čokolade. Prvenstveno je to kultura, nije naš narod navikao na to“- rekao nam je Izet Salkić iz ove firme.

Osim čokoladnih delicija, posjetitelji sajma su mogli probati i razne vrste kafe koja je dostupna na našem tržištu.  Poput popularne „Brazil“ kafe i još desetak proizvoda kompanije „Eurovip“ iz Čitluka.

„Imamo kafu u zrnu, mljevenu od 200 grama, pola kile, kapučino, 3 u 1 kafu…Bez obzira na cijenu, narod i dalje kupuje kafu i pije. Izgleda da je samo to i preostalo. Da se pije kafa“- mišljenja je Emina Sadić iz ove kompanije.

Sa širokom lepezom kafe, predstavila se i firma „Tojo-trade“ kao zastupnik Segafredo espresso kafe.

„Jako puno tražena kafa kod nas. Imamo espresso u zrnu, mljevenu, kapsule, Dolce Guste, aromu Brazila. Cijenu kafe ditkira neka proizvodnja, navodno, gdje je suša u Brazilu.Tako da smo mi primorani da se tome prilagođavamo, a pošto su sve kafe poskupile, ok je. Nije nešto previše prodaja opala“- objasnio je Samir Ahmatović iz pomenute kompanije.

Da će se čokolada jesti i kafa piti u većim količinama ovaj vikend u Tuzli, nagovijestili su i ranije organizatori jer je sajam postao i turistički atraktivan.

„Preko deset turističkih agencija nas je već stavilo u svoju turističku ponudu. Po najavam, imamo najmanje 15 autobsua koji dolaze u suboptu i nedjelju iz cijele BiH i Hrvatske što je zaista jedna predivna stvar“- zaključio je Edis Bajić ioz Udruženja „Activus“ koje je organizator sajma.

Osim izložbenog dijela, planirane su radionice, predstavaljanje majstora čokolade iz Belgije, kulturno zabavni program te kviz sa Dejanom Kotigom na Panoskim jezerima. Prošle godine je ovaj sajam posjetilo više od 10.000 osoba, a ove se očekuje još više ljubitelja kafe i čokolade.

(Nataša Tadić)