Foto: Balans
Milena i Darko iz Lopara prije 2,5 godine pokrenuli su Firmu “Brave” koja se bavi otkupom sekundarnih sirovina.
Ideju da osnuje firmu za otkup, sakupljanje i tretman sekundarnih sirovina, Milena je dobila od svog ujaka koji se tim poslom bavi u Srbiji.
“Meni je cilj bio dati neki doprinos društvu i očuvanje sredine. ja sam majka četvero djece i na neki način sam to pokrenula zbog njih, da i oni vide smisao i suštinu od malih nogu i da znaju prave vrijednosti”- priča nam Milena.
Firma se bavi sakupljanjem i tretmanom sekundarnih sirovina, odnosno, sanacijom i remedijacijom životne sredine, razvrstavanjem kućnog otpada , stakla, plastike, papira, kartona, metala.
“Zahvaljući našoj firmi, mi smo na području opštine Lopare obezbijedili 120 plastičnih kanti za razvrstavanje kućnog otpada, odnosno, plastike, papira , stakla i metala. Imamo oko 20 kontejnera i 20 žičanih kontejnera koje sam osmislila pa možda to nekada i patentiram jer su to pokazalo najboljim načinom za raztvrstavanje”- kaže naša sagovornica.
Kada su Bojkići počeli sa ovim biznisom, teško su to prihvatili njihovi sugrađani.
“Mi kada smo postavljali kante i kontejnere, naišli smo na jako negativnu reakciju. Međutim, kako je vrijeme odmicalo, trebalo nam je sve više posuda jer su ljudi počeki razvrstavati”- kaže Milena. Ova porodica je imala podršku Opštine Lopare koja je usmjerila dalje ugostitelje da razvrstavaju otpad koji firma preuzima, pakuje i šalje za specijaliziranu firmu u Brčko. Za daljnje razvijanje biznisa, ova proodica planira nabaviti kamion te još posuda.
“Planiramo se proširiti na opštine Ugljevik i Čelić. Sa čelićem imamo već saradnju, ima par filmi koje razvrstavaju otpad. Sa Ugljevikom još nismo započeli saradnju jer su nam problem posude”- objašnjava Milena.
Veliku podršku su dobili i od Partner mikrokreditne organizacije u vidu 2.000 KM novčane nagrade koju su osvojili na konkursu ” Budi neko posluj eko”. Od tih novaca kupili su još nekoliko potrebnih kontejnera.
“Dobili sam finansijska sredstva koja smo utrošili gdje nam je bilo potrebno i dobili smo besplatnu reklamu. I svaki korak naprijed, znači”-zaključuju Bojkići i poručuju da je briga o okolišu nešto što je nužno u budućnosti za sve nas.
(Nataša Tadić)